تست بازی ها و مانیتور مناسب برای بازی
نوشته شده توسط : رنجبر

‌‌‌برای تست بازی‌ها، دو بازی مبتنی بر موتور Source Engine یعنی Left 4 Dead 2 و Portal 2 انتخاب شده اند.

دستورالعمل‌ها:
به تمام افراد شرکت‌کننده، دستورالعمل‌‌های یکسان برای انجام آزمون داده شده و به همه گوشزد شده که مراقب باشند شدت رنگ، عمق رنگ سیاه و گرمی رنگ‌ها در انتخابشان تأثیری نگذارد. شخصی که آزمون را توضیح می‌دهد نیز هیچ یک از مانیتورها را توصیه ننموده و هیچ توضیح و راهنمایی اضافه‌ای نمی‌دهد. همه چیز در یک اتاق تاریک بررسی می‌شود و هیچ کس شخص را ترغیب و تشویق نمی‌کند تا یک مانیتور خاص انتخاب شود.

نتایج عجیب آزمون:
بیشتر افراد تصور می‌کنند که مانیتور ۱۴۴ هرتزی استوک بهتر است، اما تمام افراد شرکت‌کننده موافق این موضوع نیستند. 

بازی‌خور کنسول
یکی از منتقدین نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بازی‌ها اولین شرکت‌کننده است. او در مورد ویدیوهای ۱۲۰ فریم بر ثانیه‌ای تفاوتی حس نکرد، اما در مورد ویدیوی ۲۴ فریم بر ثانیه‌ای، کیفیت مانیتور ۶۰ هرتزی را ترجیح داد.

توضیح: واقعاً برایمان سوال است که اسکرول کردن صفحات وب در یک مانیتور ۱۴۴ هرتزی بهتر دیده می‌شود یا نه؟

در تست اجرای بازی وی به سرعت مانیتور ۱۴۴ هرتزی را انتخاب کرد و حتی گفت مانیتور ۶۰ هرتزی چشم من را خسته می‌کند. در اسکرول کردن صفحه‌ی وب هیچ‌کدام را ترجیح نداد و در نهایت هنگام حرکت دادن پنجره‌های ویندوز، مانیتور ۶۰ هرتزی را انتخاب کرد و ما هم مثل شما بسیار متعجبیم! علت انتخاب وی وضوح بیشتر متن هنگام جابجایی پنجره بوده است.

فروشنده

دومین فرد یک فروشنده و در عین حال یک بازی‌خوره و کاربر حرفه‌ای پی‌سی است. او کلیپ ۱۲۰ فریم بر ثانیه‌ای عبور از پل را در مانیتور ۱۴۴ هرتزی ترجیح داد چرا که به نظر وی طبیعی‌تر بود. در مورد ویدیویی که توسط Fraps ذخیره شده بود، چیزی نگفت و به عبارتی تفاوتی بین آنها احساس نکرد، اما در مورد آخرین ویدیو که فریم ریت ۲۴ فریم بر ثانیه‌ای داشت، مانیتور ۶۰ هرتزی را پسندید. او بازی Left 4 Dead 2 را در مانیتور ۶۰ هرتزی روان‌تر حس کرد و در مورد بازی Portal 2 مانیتور ۱۴۴ هرتزی را ترجیح داد. در تست اسکرول کردن صفحه‌ی وب نیز مانیتور ۱۴۴ هرتزی را انتخاب کرد. فروشگاه اینترنتی مانیتور استوک

متخصص سخت‌افزار
سومین نفر با آزمون و سوال مطروحه آشنایی داشته و لذا به او گفته شده که جای مانیتورها عوض می‌شود. با این حال در تمام تست‌ها مانیتور ۱۴۴ هرتزی را انتخاب کرد به جز ویدیوی ۲۴ فریم بر ثانیه‌ای. در مورد این شخص به نظر می‌رسد که تمایل به انتخاب مانیتور ۱۴۴ هرتزی روی نتیجه اثر گذاشته چرا که انتخاب وی با بقیه‌ی افراد کمی متفاوت است.

نویسنده در زمینه‌ی تکنولوژی
نفر چهارم مدت زیادی در مورد سخت‌افزار و تکنولوژی نوشته است. او سریعاً مانیتور ۱۴۴ هرتزی را برای فیلم‌برداری عبور از پل ترجیح داد و در مورد Fraps نظری نداشت. در مورد ویدیوی معمولی ۲۴ فریم بر ثانیه‌ای نیز مانیتور ۶۰ هرتزی را پسندید.
در بازی‌ها، مانیتور ۶۰ هرتزی را برای Portal 2 انتخاب کرد چرا که به نظر وی وضوح بیشتری داشت ولیکن در مورد بازی Left 4 Dead 2 انتخابی بین مانیتورها نکرد. در تست اسکرول کردن صفحه‌ی وب و حرکت پنجره در ویندوز نیز مانیتور ۶۰ هرتزی را ترجیح داد و مثل اولین نفر شرکت‌کننده علت را وضوح بیشتر متن در هنگام حرکت عنوان نمود. ( خرید مانیتور استوک )

بازی‌خور پی‌سی
پنجمین نفر نویسنده‌ای در مورد بازی‌هاست. او هم مثل بیشتر افراد در مورد کلیپ عبور از پل مانیتور ۱۴۴ هرتزی را انتخاب کرد. در مورد ویدیوی بازی Left 4 Dead 2 انتخابی نکرد و در مورد ویدیوی ۲۴ فریم بر ثانیه‌ای مانیتور ۶۰ هرتزی را ترجیح داد.

آشنا به IT
نفر ششم در تست ویدیوها انتخابی نداشت. در مورد بازی‌ها نیز فقط در بازی Portal 2 مانیتور ۱۴۴ هرتزی را ترجیح داد. در تست حرکت پنجره و اسکرول کردن صفحه‌ی وب نیز مانیتور ۱۴۴ هرتزی را انتخاب کرد چرا که به نظر وی تندوتیزتر بود.

سازنده‌ی ویدیو
نفر آخر در مورد فیلمی که با GoPro گرفته بودیم، مانیتور ۱۴۴ هرتزی را انتخاب کرد و گفت واقعی‌تر است ولی به شکل خاصی مات می‌شود. در مورد ویدیویی که با Fraps ذخیره کرده بودیم، مانیتور ۶۰ هرتزی را انتخاب کرد و در مورد ویدیوی ۲۴ فریم بر ثانیه‌ای انتخابی نکرد.
در بازی‌ها او تفاوت دو مانیتور را متوجه شد ولی مانیتور ۶۰ هرتزی را انتخاب کرد چرا که به نظر وی ماتی هنگام حرکت در مانیتور ۶۰ هرتزی بهتر دیده می‌شود. در مورد حرکت پنجره و اسکرول کردن صفحه‌ی وب به نظر وی حرکت بسیار روان بود و گویی صفحه روی گریس حرکت می‌کرد ولی این چیزیست که به زودی به آن عادت می‌کنیم و در نهایت مانیتور ۱۴۴ هرتزی را پسندید.

نتیجه گیری و جمع بندی:

مشخص است که برتری مانیتور ۱۴۴ هرتزی چندان مطلق نیست و حتی در بسیاری از موارد، افراد شرکت‌کننده در تست، مانیتور ۶۰ هرتزی را ترجیح دادند.

در مورد ویدیوها معمولاً اگر ویدیو با همان فریم ریت اصلی خود پخش شود کیفیت مطلوب‌تر خواهد بود. بنابراین در مورد ویدیوهای ۱۲۰ فریم بر ثانیه‌ای اغلب افراد مانیتور ۱۴۴ هرتزی را پسندیدند. اما در مورد ویدیوی ۲۴ فریم بر ثانیه‌ای، مانیتور استوک۶۰ هرتزی گزینه‌ی نزدیک‌تری است.

در مجموع برتری مانیتور ۱۴۴ هرتزی چندان مطلق نیست و حتی در بسیاری از موارد، افراد شرکت‌کننده، مانیتور ۶۰ هرتزی را ترجیح دادند

در مورد بازی‌های Portal 2 و Left 4 Dead 2 که هر دو بر یک موتور سه‌بعدی استوارند، نتیجه عجیب و گیج‌کننده به نظر می‌رسد. در واقع Left 4 Dead 2 روان‌تر و شاید بیش از حد روان است به طوری که اغلب افراد Portal 2 را در مانیتور ۱۴۴ هرتزی ترجیح داده‌اند.

به هر حال وضعیت به نفع مانیتور ۱۴۴ هرتزی است ولیکن برتری مطلقی در تست‌ها نداشت.





:: برچسب‌ها: مانیتور , مانیتور استوک , مانیتور کارکرده , مونیتور ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 26 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: